Kedves Gyerekek!
Öröm volt találkozni Veletek a mai Zoom-os órán! Szeretném, ha a nyak és váll tornagyakorlatait minden nap végeznétek, hogy megelőzzétek a rossz testtartás miatt kialakuló izmok bekeményedését, a fejfájást és gerincferdülés! A torna idejére a szemeteket is pihentettétek, mert a tartós monitorra figyelés is rossz hatással van a látásotokra.
Egy hét múlva újra találkozunk!
Mariann néni
2020. április 1., szerda
fejlesztés Csanád bácsival március 30-i hét
Kedves Gyerekek!
Egy újabb hét kezdődött ebben az új,
szokatlan helyzetben. Biztosan még mindig nagyon furcsa így élni és így
iskolásnak lenni. Bizonyára másképp
éltétek meg az első digitális hetet és megint más volt a második digitális
héten ilyen szokatlan módon élni és iskolásnak lenni. Remélem, hogy több a jó
dolog az életetekben, mint a rossz.
Magamon is azt tapasztalom és másokon
is azt láttam, hogy ha szép az idő, akkor most még inkább szívesen megyünk a
szabadba. De kell is kimozdulni, levegőre menni, akár az udvarra, ha van ott,
ahol laktok, akár egy sétára. Bízom benne, hogy a családotokkal sikerült és
továbbra is sikerül élvezetesen és biztonságos módon kihasználni, ha szép idő
van a tanulás és a mindennapi teendők mellett.
Továbbra is kitartást, türelmet kívánok
és kívánom, hogy a lehető legnyugodtabban teljen ez a hetetek is!
Erre a hétre is az Okosdoboz internetes
oldal játékait ajánlom figyelmetekbe.
A KRÉTA naplóban egy héttel későbbi időpontot
adtam meg határidőnek az eheti óra időpontjához képest.
A játék eredményéről szívesen várom
visszajelzéseteket a következő ímélcímre:
csanadbacsi.fejlesztes@gmail.com
2020.március 30.
Szeretettel gondol rátok:
Kiss Csanád
utazó gyógypedagógus
Szakkör 04. 01.
DEUTSCH
FACHZIRKEL
Kedves Gyerekek!
Énekeljétek át a dalokat, amit még nem ismertek, tanulhatjátok!
Monate: Welche sind die Monate?
Jahreszeiten: Wie viele gibt es?
Welche sind die Tage?
Über die Tiere:
Die Kontinente auf der Erde:
Und die Länder:
Szép napot kívánok!
Zsuzsa néni
Ének
Kedves Tanítványaim!
Eljött
ez a nap is, amit ugye sokan vártunk, hogy ezt a szép április elsejei BOLONDOK NAPJÁN lévő óránkat ma Huszka
Ferikém és Józsa Gerikém tartson meg! Ezt most nem tudjuk megvalósítani a
tantermünkön belül a mai óránkon, de kitaláltam rá egy megoldást!
Ne
csüggedjetek, hisz, ha benne van az osztály, egy 15 percre átadhatom tanári tejhatalmamat, és a csütörtöki online óránkon tarthatnak a fiúk egy rendhagyó, életre szóló 15
perces énekórát! :)
A
mai órára hoztam Nektek segédleteket a Bánk bán c. operánk operarészleteiből,
hogy otthon könnyebben menjen e darabok eléneklése.
Az
egyik a Hazám, hazám c. ária, másik pedig a záródala ennek az operának. A záró
darabhoz két hangfelvételt is készítettem, az első az az ének szólam, a másik
pedig a zongorakíséret.
Mára
nem adok fel új házi feladatot, hogy mindenki tudjon készülni ezen a héten, és várom
mihamarabb a szolmizációs feladatokat a tanulo9876@gmail.com
e- mail címemre.
A segédleteket ezekre a linkekre kattintva találjátok:
Ne
feledjétek, csütörtökön délelőtt 11 órakor találkozunk a ZOOM-os online óránkon!
Meeting
ID: 474 767 862
Password:
089004
Jó felkészülést és további szép napot
kívánok Nektek!
Üdv, Mariann néni
Matematika Jutka néni 0401
04. 01. Algebrai kifejezések összevonása
Folytatjuk az algebrai kifejezésekgyakorlását
143. segítség: azonos változók szorzatát hatványalakban is írhatod;
f) nem kell változtatni
h) a szorzótényezők felcserélése ugyanazt a változót jelenti
144. segítség: összeadás: a + a + a= 3a
szorzás: a*a*a= "a " a harmadikon
A feladatokat írjátok le a füzetbe (nyomtatni is lehet) és péntekre oldjátok meg. Pénteken zoomos órán leellenőrizzük!
Jutka néni
Folytatjuk az algebrai kifejezésekgyakorlását
143. segítség: azonos változók szorzatát hatványalakban is írhatod;
f) nem kell változtatni
h) a szorzótényezők felcserélése ugyanazt a változót jelenti
144. segítség: összeadás: a + a + a= 3a
szorzás: a*a*a= "a " a harmadikon
A feladatokat írjátok le a füzetbe (nyomtatni is lehet) és péntekre oldjátok meg. Pénteken zoomos órán leellenőrizzük!
Jutka néni
Biológia
Biológia 7.a 04.01.
Az elmúlt két alkalommal megismerkedtünk a trópusi esőerdő kialakulásának feltételeivel.
Tekintsük át ismereteinket! Válaszolj a kérdésekre szóban!
1. Melyik éghajlati övezetben és övben alakult ki a trópusi esőerdő:
2.Milyen éghajlati adottságok jellemzik a területet? / hőmérséklet, csapadék mennyisége, eloszlása,
talaj tápanyagtartalma , évszakok,/.
3.Miért rendeződnek szintekbe az esőerdő növényei?
4. Milyen példáit látjuk a fényért való versengésnek? Jellemezd ezeket a növényeket!
Ellenőrizd és javítsd a házi feladatot!

A trópusi esőerdő legnagyobb területe az Amazonas-medencében alakult ki.
Ahol annyi sok növény él az a terület az állatvilág számára is páratlan lehetőséget biztosít.
A Tk.84.o első bekezdése alapján indokold ezt az állítást!
Hallgassunk bele az esőerdő hangjába!
Az Amazonas-medence ékszerei a kolibrik.
Ebből a szöveg sok érdekeset találtok a kolibrikről. A benne lévő videót is nézzétek meg!
Mi biztosít energiát páratlan mozgásukhoz? Figyeld meg a csőr és lábtípusokat!
https://www.natgeotv.com/hu/life-of-hummingbirds/tudta-on
A papagájok szerintem sokaknak ismerősek. Vizsgáld meg csőrét, lábát hogyan alkalmazkodott az életmódhoz? Nézd meg a lábujjakat, számuk, elhelyezkedésük, melyik nálunk élő madárhoz hasonlít?
Hárpia. Nézd meg, hogy a testfelépítése hogyan szolgálja az életmódot./ Csőr és láb/
Hüllők is nagy számban előfordulnak az esőerdőben
Az anakonda óriáskígyó. Méregfoga nincs, ereje segítségével szerzi táplálékát.
Szaporodása is rendkívüli.A lágyhéjú tojások az anya testében kikelnek, ezért álelevenszülő.
Miért nem elevenszülő?
Gondolkozz, miért hüllő?/ Kültakaró, légzés,szaporodás, testhőmérséklet/
Ázsia, Afrika területén sok mérges kígyó él.Méreg fogaikhoz méregmirigy csatlakozik.
A krokodilok és rokonaik benépesítik a trópusi területek vizeit.Kültakarójukban a szarupikkelyek páncéllá, pajzzsá nőttek össze.
Emlékezzetek vissza milyen a krokodil tojásának héja és mitől függ az utód neme?
Feladat:
Tk. 85.o Madarak, 86.o.Hüllők tanulni. Szokásos jellemzés./ Kültakaró, mozgás, légzés, táplálkozás,
szaporodás/
Írásban Mf. 54.o.3.f.
Szorgalmi ötösért! Keresd meg, hogy a krokodilok mely rokonai népesítik be a kontinenseket!
/Amerika, Afrika , India. Ausztrália/
ildikoneni2020@gmail.hu
Határidő: 2020.04.05.
Nyelvtan 0401
A minőségjelző: tk. 78. oldal
Vázlat a füzetbe:
Az alaptag jelentését pontosabbá teszi: megmutatja annak valamilyen tulajdonságát
Az alaptag jelentését pontosabbá teszi: megmutatja annak valamilyen tulajdonságát
(alakját, színét, nagyságát).
Jelölése: mi.............................
Rövidítése ágrajzban: Jmi
Kérdései: Milyen? Miféle? Mekkora?
Kifejezőeszközei:
- melléknév: a nagy lárma, poros föld,
- melléknévi igenév: a csörrenő kard, a pörkölt hallal, a megkötendő béke;
- melléknévi névmás: ilyen vad, ekkora hangzavart, másféle papír;
- főnév: arany nyaklánc, Pista bácsi, Mecsek hegység
Szikrázó napsütésben kezdődött a vitorlásverseny.
Mf. 64. oldal 5. feladat
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)