2020. május 20., szerda

Matematika Jutka néni 0520

Kedves Hetedikesek!

Szerdán 10 órától Zoomos órát tartunk.

05.20. Szöveges feladatok megoldása

Szöveges feladatok

1.     Gondoltam egy számra, megszoroztam 2-vel és hozzáadtam a szorzat háromnegyedét. Az így kapott összeget elosztottam 7-tel. Így 7-et kaptam. Melyik számra gondoltam?

2.    Egy kannában kétszer annyi víz van, mint a másikban. Ha az elsőből kiöntenénk 12 litert, a másodikból 5 litert, akkor mindkét kannában ugyanannyi víz lenne. Hány liter víz van a kétkannában külön-külön?

3.  Három dobozban összesen150 db teniszlabda van. A másodikban kétszer annyi, mint az elsőben, a harmadikban hatod annyi, mint a másodikban. Hány labda van a dobozokban külön-külön?

4.    Egy iskola felső tagozatosainak tábort szerveztek. A hetedikesek kétszer annyian jelentkeztek, mint az ötödikesek, a hatodikosok pedig öttel kevesebben, mint a hetedikesek. A nyolcadikosok ugyanannyian jelentkeztek, mint az ötödikesek. Hányan jelentkeztek az egyes évfolyamokról, ha összesen 43 fő indult táborozni?

5.   Egy egyenlőszárú háromszögben a szárszög 24 fokkal nagyobb az alapon fekvő egyik szög kétszeresénél. Hány fokosak a háromszög szögei?

6.  Egy egyenlőszárú háromszögben a szárszög 24 fokkal kisebb az alapon fekvő egyik szög kétszeresénél. Hány fokosak a háromszög szögei?

7.    Egy háromszög egyik belső szöge 20 fokkal kisebb, mint a másik. A harmadik belső szög a másik kettő összegének a 0,8-ed része. Mekkorák a háromszög belső szögei?

8.   Két szám közül az egyik 12-vel nagyobb, mint a másik. A két szám összegének a 75%-a egyenlő a különbségük 7/4 részével. Melyik ez a két szám?  


9.     A pénzem 20%-án ceruzát, 3/10 részén könyvet, harmad részén füzetet vásároltam, és még így is megmaradt 75 fabatkám. Hány fabatkám volt? Mennyibe került a ceruza?

Jutka néni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése