2020. május 22., péntek

Matematika Jutka néni 0522

Kedves Hetedikesek!

Pénteken 13 órától Zoomos órát tartunk.


Szöveges feladatok gyakorlás

1.     Ha egy számnál 8-cal nagyobb szám háromszorosát elosztjuk 5-tel, akkor olyan számot   kapunk,  amely 2-vel kisebb az eredeti számnál. Melyik ez a szám?

2.      Melyik az a szám, amelyből az egynegyedét kivonva 33-at kapunk?

3.      Mennyivel kell megszorozni az 5 és a 17 összegét ahhoz, hogy a 33 hatszorosát kapjuk?

4.      Három egymás utáni páratlan szám összege 63. Melyek ezek a számok?

5.      Anikó most 25 éves, Betti 20 éves, Csilla 10 éves. Hány év múlva lesz Anikó és Betti életkora együtt Csilla életkorának háromszorosa?

6.      Egy 27éves apának 3 éves fia van. Hány év múlva lesz az apa 3-szor annyi idős, mint a fia?

7.      Mekkorák annak az egyenlő szárú háromszögnek az oldalai, amelynek kerülete 28 cm és szárai 2 cm-rel hosszabbak az alapjánál?

8.      Egy négyszögben az α szög 30°-kal nagyobb a β szögnél, a γ szög 40°-kal kisebb az α-nál, a δ pedig 20°-kal nagyobb az α-nál. Mekkorák a négyszög szögei?

9.      Három fiú összesen 50 €-t keresett. Az egyik 18 €-val többet, mint a második, a harmadik pedig a háromszorosát annak, mint amennyit a második. Mennyi pénzt kerestek a fiúk külön-külön?

10.  Csabának annyi pénze volt, hogy vehetett volna belőle 12 szál rózsát. A virágboltban a rózsa árát 20 forinttal csökkentették, ezért 15 szálat tudott venni. Mennyi volt a rózsa akciós ára?

11.  Gondoltam egy számot. A kétszereséből kivontam 17-et, a különbség harmadához 7-et adtam és így 128-at kaptam. Melyik számra gondoltam?

12.  Gondoltam egy számot. A négyszereséhez hozzáadtam 9-et, az összeg feléből elvettem 3-at és így 13,9-et kaptam. Melyik számra gondoltam?




13.  Gondoltam egy számot. Hozzáadtam a kétszeresét és még 5-öt, az összeg feléből elvettem 10-et, így 10-et kaptam. Melyik számra gondoltam?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése