2020. április 29., szerda

Nyelvtan 0429

A múlt órai feladat:

Vízálló órát kaptam.                         Órát kaptam, vízállót.
Három nyulat lőttem.                        Lőttem nyulat, hármat.
Zsuzsi blúzát kimostam.                   Kimosatam a blúzt, Zsuzsiét.



Néhány híres személy állandósult, díszítő jelzője, azaz epitheton ornansa                

Semmelweis Ignác, az anyák megmentője
Shakespeare, az avoni hattyú
Haynau, a bresciai hiéna
Csokonai Vitéz Mihály, a cimbalom
Gárdonyi, az egri remete
Pelé, a fekete gyöngyszem
Petőfi, a forradalom költője
Deák, a haza bölcse
Attila, Isten ostora
ifj. Johann Strauss, a keringőkirály      
Széchenyi, a legnagyobb magyar
IV. Béla, a második honalapító
Robespierre, a megvesztegethetetlen
Mikszáth, a nagy palóc
Paganini, az ördög hegedűse
Diana, a szívek királynője
Kossuth, a turini remete
Andrássy Katinka, a vörös grófnő



                                                             William Shakespeare



                                                              Diana walesi hercegné


                                                     ifj. Johann Strauss


Válassz ki közülük 5-öt! Írd le, miért kapták ezt az elnevezést! - 04. 30. a határidő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése